Active Filters

  • (-) Empa Authors = Mader, Clemens
Search Results 1 - 10 of 10
  • RSS Feed
Select Page
Gérer l'intelligence artificielle de manière responsable
Mader, C., Čas, J., & Scherer, A. (2020). Gérer l'intelligence artificielle de manière responsable. Vie économique. Revue de politique économique, 93(8-9), 53-55.
Wie mit künstlicher Intelligenz umgehen?
Mader, C., Čas, J., & Scherer, A. (2020). Wie mit künstlicher Intelligenz umgehen? Volkswirtschaft, 93(8-9), 53-55.
Wenn Algorithmen für uns entscheiden: Chancen und Risiken der künstlichen Intelligenz
Christen, M., Mader, C., Čas, J., Abou-Chadi, T., Bernstein, A., Braun Binder, N., … Thouvenin, F. (2020). Wenn Algorithmen für uns entscheiden: Chancen und Risiken der künstlichen Intelligenz. TA-SWISS: Vol. 72. https://doi.org/10.3218/4002-9
Virtual conferences in higher education. Teasing out their transformative potential for sustainable development
Mader, C., Zimmermann, A. B., Diethart, M., & Mulà, I. (2020). Virtual conferences in higher education. Teasing out their transformative potential for sustainable development. GAIA: Ecological Perspectives for Science and Society, 29(1), 57-59. https://doi.org/10.14512/gaia.29.1.12
Transformative teaching in higher education for sustainable development: facing the challenges
Förster, R., Zimmermann, A. B., & Mader, C. (2019). Transformative teaching in higher education for sustainable development: facing the challenges. GAIA: Ecological Perspectives for Science and Society, 28(3), 324-326. https://doi.org/10.14512/gaia.28.3.18
Transparenz normativer Orientierungen in partizipativen TA-Projekten. Ein Software-basierter Ansatz
Mader, C., Hilty, L. M., Som, C., & Wäger, P. (2019). Transparenz normativer Orientierungen in partizipativen TA-Projekten. Ein Software-basierter Ansatz. Technikfolgenabschätzung: Theorie und Praxis, 28(1), 58-64. https://doi.org/10.14512/tatup.28.1.58
Transformative learning and education for sustainable development
Balsiger, J., Förster, R., Mader, C., Nagel, U., Sironi, H., Wilhelm, S., & Zimmermann, A. B. (2017). Transformative learning and education for sustainable development. GAIA: Ecological Perspectives for Science and Society, 26(4), 357-359. https://doi.org/10.14512/gaia.26.4.15
Die Energiewende braucht die Bildungswende: der Beitrag der Bildung für nachhaltige Entwicklung zur Energiewende auf individueller, organisationaler und gesamtgesellschaftlicher Ebene
Singer-Brodowski, M., & Mader, C. (2018). Die Energiewende braucht die Bildungswende: der Beitrag der Bildung für nachhaltige Entwicklung zur Energiewende auf individueller, organisationaler und gesamtgesellschaftlicher Ebene. In L. Holstenkamp & J. Radtke (Eds.), Handbuch Energiewende und Partizipation (pp. 463-473). https://doi.org/10.1007/978-3-658-09416-4_28
Sustainability-oriented higher education networks: characteristics and achievements in the context of the UN DESD
Dlouhá, J., Henderson, L., Kapitulčinová, D., & Mader, C. (2018). Sustainability-oriented higher education networks: characteristics and achievements in the context of the UN DESD. Journal of Cleaner Production, 172, 4263-4276. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2017.07.239
Catalysing change in higher education for sustainable development. A review of professional development initiatives for university educators
Mulà, I., Tilbury, D., Ryan, A., Mader, M., Dlouhá, J., Mader, C., … Alba, D. (2017). Catalysing change in higher education for sustainable development. A review of professional development initiatives for university educators. International Journal of Sustainability in Higher Education, 18(5), 798-820. https://doi.org/10.1108/IJSHE-03-2017-0043