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  • (-) Empa Authors = Zsiga, Norbert
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Increased internal combustion engine efficiency with optimized valve timings in extended stroke operation
Omanovic, A., Zsiga, N., Soltic, P., & Onder, C. (2021). Increased internal combustion engine efficiency with optimized valve timings in extended stroke operation. Energies, 14(10), 2750 (24 pp.). https://doi.org/10.3390/en14102750
Practical aspects of cylinder deactivation and reactivation
Zsiga, N., Ritzmann, J., & Soltic, P. (2021). Practical aspects of cylinder deactivation and reactivation. Energies, 14(9), 2540 (21 pp.). https://doi.org/10.3390/en14092540
Effect of the intake valve lift and closing angle on part load efficiency of a spark ignition engine
Balmelli, M., Zsiga, N., Merotto, L., & Soltic, P. (2020). Effect of the intake valve lift and closing angle on part load efficiency of a spark ignition engine. Energies, 13(7), 1682 (16 pp.). https://doi.org/10.3390/en13071682
A control strategy for cylinder deactivation
Ritzmann, J., Zsiga, N., Peterhans, C., & Onder, C. (2020). A control strategy for cylinder deactivation. Control Engineering Practice, 103, 104566 (9 pp.). https://doi.org/10.1016/j.conengprac.2020.104566
Model-based iterative learning control strategies for precise trajectory tracking in gasoline engines
Hedinger, R., Zsiga, N., Salazar, M., & Onder, C. (2019). Model-based iterative learning control strategies for precise trajectory tracking in gasoline engines. Control Engineering Practice, 87, 17-25. https://doi.org/10.1016/j.conengprac.2019.03.002
Functionality and potential of a new electrohydraulic valve train
Zsiga, N., Omanovic, A., Soltic, P., & Schneider, W. (2019). Functionality and potential of a new electrohydraulic valve train. MTZ Worldwide, 80(9), 18-27. https://doi.org/10.1007/s38313-019-0086-0
Funktionsweise und Potenziale eines neuartigen elektrohydraulischen Ventiltriebs
Zsiga, N., Omanovic, A., Soltic, P., & Schneider, W. (2019). Funktionsweise und Potenziale eines neuartigen elektrohydraulischen Ventiltriebs. MTZ Motortechnische Zeitschrift, 80(9), 18-27. https://doi.org/10.1007/s35146-019-0089-z
Wirkungsgradvorteile beim Ottomotor unter Verwendung einer nockenwellenlosen, vollvariablen Ventilsteuerung gegenüber gedrosseltem Betrieb. Funktionsweise und Potenziale eines neuartigen<br /> elektrohydraulischen Ventiltriebs
Zsiga, N., Omanovic, A., Soltic, P., & Schneider, W. (2019). Wirkungsgradvorteile beim Ottomotor unter Verwendung einer nockenwellenlosen, vollvariablen Ventilsteuerung gegenüber gedrosseltem Betrieb. Funktionsweise und Potenziale eines neuartigen
elektrohydraulischen Ventiltriebs. In VDI-Berichte: Vol. 2353. 8. VDI-Fachtagung Ventiltrieb und Zylinderkopf 2019. Im Kontext von Euro VII und E-Mobilität (pp. 105-134). VDI Verlag.