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A method to quantify the advantages of a variable valve train for CI engines
Moretto, G., Hänggi, S., Omanovic, A., Amstutz, A., & Onder, C. (2024). A method to quantify the advantages of a variable valve train for CI engines. International Journal of Engine Research, 25(1), 3-23. https://doi.org/10.1177/14680874231204113
Using fully variable valve control for cylinder-individual reference tracking with emission-optimal internal exhaust gas recirculation
Omanovic, A., Detailleur, A., Soltic, P., Kulzer, A. C., & Onder, C. (2023). Using fully variable valve control for cylinder-individual reference tracking with emission-optimal internal exhaust gas recirculation. Control Engineering Practice, 135, 105526 (13 pp.). https://doi.org/10.1016/j.conengprac.2023.105526
Increased internal combustion engine efficiency with optimized valve timings in extended stroke operation
Omanovic, A., Zsiga, N., Soltic, P., & Onder, C. (2021). Increased internal combustion engine efficiency with optimized valve timings in extended stroke operation. Energies, 14(10), 2750 (24 pp.). https://doi.org/10.3390/en14102750
Optimal degree of hybridization for spark-ignited engines with optional variable valve timings
Omanovic, A., Zsiga, N., Soltic, P., & Onder, C. (2021). Optimal degree of hybridization for spark-ignited engines with optional variable valve timings. Energies, 14(23), 8151 (21 pp.). https://doi.org/10.3390/en14238151
FlexWork - Lastregelung bei einem Motor mit elektrohydraulischem, vollvariablem Ventiltrieb
Zsiga, N., Omanovic, A., Soltic, P., & Schneider, W. (2019). FlexWork - Lastregelung bei einem Motor mit elektrohydraulischem, vollvariablem Ventiltrieb. In J. Liebl (Ed.), Proceedings. Ladungswechsel und Emissionierung 2018. Im Spannungsfeld von Luftqualität, Klimaschutz und Elektrifizierung. 11. MTZ-Fachtagung (pp. 148-167). https://doi.org/10.1007/978-3-658-24984-7_10
Functionality and potential of a new electrohydraulic valve train
Zsiga, N., Omanovic, A., Soltic, P., & Schneider, W. (2019). Functionality and potential of a new electrohydraulic valve train. MTZ Worldwide, 80(9), 18-27. https://doi.org/10.1007/s38313-019-0086-0
Funktionsweise und Potenziale eines neuartigen elektrohydraulischen Ventiltriebs
Zsiga, N., Omanovic, A., Soltic, P., & Schneider, W. (2019). Funktionsweise und Potenziale eines neuartigen elektrohydraulischen Ventiltriebs. MTZ Motortechnische Zeitschrift, 80(9), 18-27. https://doi.org/10.1007/s35146-019-0089-z
Wirkungsgradvorteile beim Ottomotor unter Verwendung einer nockenwellenlosen, vollvariablen Ventilsteuerung gegenüber gedrosseltem Betrieb. Funktionsweise und Potenziale eines neuartigen<br /> elektrohydraulischen Ventiltriebs
Zsiga, N., Omanovic, A., Soltic, P., & Schneider, W. (2019). Wirkungsgradvorteile beim Ottomotor unter Verwendung einer nockenwellenlosen, vollvariablen Ventilsteuerung gegenüber gedrosseltem Betrieb. Funktionsweise und Potenziale eines neuartigen
elektrohydraulischen Ventiltriebs. In VDI-Berichte: Vol. 2353. 8. VDI-Fachtagung Ventiltrieb und Zylinderkopf 2019. Im Kontext von Euro VII und E-Mobilität (pp. 105-134). VDI Verlag.